Forum Motoryzajcja Strona Główna Motoryzajcja
Wszystko o Motoryzacji i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Play Station 3

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Motoryzajcja Strona Główna -> Platformy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JerzulaMistrz
Junior Admin



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:51, 27 Lip 2006    Temat postu: Play Station 3

Sony PlayStation 3 (potocznie PS 3) jest kolejną konsolą gier firmy Sony. Jej premierę zapowiedziano na 11 listopada (Japonia) i 17 (reszta świata) 2006 i będzie dostępna w dwóch wersjach. Nowa wersja konsoli (następca PlayStation 2, z którym ma być wstecznie kompatybilna) ma konkurować z zapowiadanymi produktami Microsoftu (Xbox 360) oraz Nintendo (Wii).

Specyfikacja techniczna

Na podstawie informacji zamieszczonych na stronie z relacji Sony z targów E3 2006 specyfikacja techniczna wgląda następująco:

Procesor

Jednostka obliczeniową jest procesor Cell. Składa się on z procesora PowerPC oraz ośmiu rdzeni "Synergistic Processing Elements". Używanych będzie jedynie siedem rdzeni, gdyż ósmy jest rdzeniem nieaktywnym. Cały układ jest taktowany zegarem 3,2 GHz (dla porównania Xbox 360 posiada trzy rdzenie, taktowane zegarem 3,2 GHz każdy).

Każdy rdzeń posiada:

* jednostkę VMX
* 512KB L2 pamięci podręcznej
* 128-bitowe SIMD (rejestry ogólnego zastosowania)
* 256KB RAM

Wydajność zmiennoprzecinkowa szacowana jest na 218 GFLOP

Karta graficzna(RSX)

Zaprojektowana wspólnie przez firmy NVIDIA i Sony. Jej osiągnięcia można porównać do układu graficznego-6800Ultra w trybie SLI(2x 6800 Ultra)

* jądro zbudowane z 300 mln tranzystorów
* Taktowanie 550 MHz
* wydajność zmiennoprzecinkowa - 1,8 TFLOP
* jedno wyjście wysokiej rozdzielczości (do 1080i)
* programowalne, szeregowe potoki cieniowania
* 256 megabajtów pamięci RAM dla grafiki

Pamięć operacyjna

* 256 MiB XDR DRAM pamięci (Rambus), taktowane z prędkością procesora (3,2GHz)
* 256 MiB GDDR-3 pamięci graficznej taktowane z prędkością 700MHz


Ogólna wydajność

Szacunkowo jest to 2.18 TFLOP

Dźwięk

* dekoder Dolby Digital 5.1, DTS (za przetwarzanie odpowiedzialny jest procesor)


Pamięć masowa

* Blu-ray: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE
* DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
* CD: PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer) SACD HD, DualDisc, DualDisc (dźwięk), DualDisc (DVD)
* miejsce na podłączenie przenośnego dysku twardego 2.5" (pojemność jeszcze nieznana)

Komunikacja

Można będzie podłączać za pomocą:

* Bluetootha 2.0
* porty USB 2.0 (4 z przodu)
* IEEE 802.11 b/g Wi-Fi (do łączenia się z PlayStation Portable - brak w wersji z 20Gb dyskiem)
* Gigabit Ethernet - 1 gniazdo
* sloty Standard/Duo oraz standard/mini Memory Stick (brak w wersji z 20Gb dyskiem)
* CompactFlash - sloty Type I oraz Type II (brak w wersji z 20Gb dyskiem)
* sieć IP
* Slot na dysk 2,5 cala o całkowitej pojemności 20 lub 60Gb

Wyjście Audio/Video

* Możliwe rozdzielczości: 480i, 480p, 720p(HD), 1080i(HD), 100080p(2xHDMI)
* jedno wyjście HDMI (w wersji z dyskiem dwa złącza HDMI dające możliwość wyświetlania obrazu 1920x1080 bez przeplotu)
* wyjście optyczne audio (S/PDIF)
* różne wyjścia analogowe


Standardy

Inaczej niż w przypadku PlayStation oraz PlayStation 2, Sony udostępniło API i technologie potrzebne do tworzenia aplikacji na tę platformę.

Lista otwartych standardów wybranych przez Sony:

* Cg - C - podobny język programowania opracowany przez NVIDIĘ
* COLLADA - otwarty, oparty na XMLu format plików dla modelowania 3D
* OpenGL ES

Standardy, które prawdopodobnie się pojawią:

* IPv6 - protokół sieciowy nowej generacji
* OpenMAX - zestaw wielo-platformowych narzędzi dla "przyspieszania" operacji multimedialnych
* OpenVG - dla wspierania grafiki 2D


Prawdopodobne możliwości

* Możliwość łączenia się PlayStation Portable z PlayStation 3
* 12 jednoczesnych strumieni HD do wykorzystania przy oglądaniu filmów na Blu-ray
* telefonia IP wysokiej jakości
* czat video


Prawdopodobne zabezpieczenia gier przed nielegalnym użytkiem

* prawdopodobnie nie będzie można pozyczać gier (Sony zdementowało te pogłoski).
* zabezpieczenia przed nielegalnym kopiowaniem w interfejsie HDMI, wspierającym odczyt danych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Moikaz




Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:29, 04 Maj 2007    Temat postu:

Adult BDSM movie
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Motoryzajcja Strona Główna -> Platformy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Charcoal Theme by Zarron Media
Regulamin